tirsdag 8. juni 2010

Utstilling i Drammen

Den 5. juni var vi på utstilling i Drammen. Dette var på en måte generalprøven før vi skal på verdensutstillingen i Danmark 24. juni. Jeg har vært på utstillingstrening flere ganger for å prøve å få slutt på at Sushi hopper og spretter i ringen. Hun har det kjempemoro i ringen for da får hun ikke kjeft. Dette har jo ikke hjulpet noe på mine nerver, så det har vært et lite problem.
På trening onsdag 2. juni gikk det kjempefint. Sushi tullet ikke i det hele tatt og jeg var helt sjokkert. Heldigvis klarte jeg å ta med meg den gode følelsen fram til lørdag.
Lørdagen kom og jeg var overraskende rolig da jeg våknet. Fikk ikke i meg så mye mat, men nervene var ikke like ille som de pleier. Vi kom til Drammen og fikk benket oss ned ved ringen. Jeg trente litt med Sushi for å se om hun hadde skumle hensikter. Hun har forsåvidt ikke vist at hun har tenkt å bølle i ringen tidligere heller, men det hjelper alltid å trene litt så hun vet hva hun skal.
Endelig var det vår tur. Vi gikk mot 4 andre juniortisper og målet mitt var å få rødsløyfa (1. premiering). Sushi var rolig og fin da vi ventet på å bli bedømt og jeg glemte helt at jeg skulle være kjempenervøs. JIPPI!
Da det var vår tur tok dommeren en ordentlig kikk på Sushi. Det var ikke noen puselanker han kom med. Sushi sto helt stille og godtok den litt røffe behandlingen. YES! Vi fikk rød sløyfe og skulle inn igjen sammen med 2 andre juniorer som også fikk rød.
Siden jeg helt glemte å tenke på at vi måtte gjøre det så bra så gikk Sushi veldig bra da vi løp mot de andre og til min store overraskelse ble Sushi flyttet fram i rekka. Dermed ble hun beste juniortispe med HP(hederspremie):-):-) Vi er så utrolig fornøyd med det.
Hørte etterpå at dommeren var veldig streng og det gjør oss jublende glade:-)

Tror at det at hun har løpetid gjør at hun er overdreven rolig, men jeg tror mest på at hun har begynt å bli voksen. Hun har jo ikke løpetid når vi er i Danmark og der skal hun vise seg like fint;-)

Sushi veier nå 19kg og som sagt er hun inne i sin andre løpetid. Hun startet 24. mai, så da er hun snart ferdig.

Ellers så har vi jo vært mange turer hos Ingrid og Rune for å hilse på halvsøsknene til Sushi. Første gangen Sushi så dem hadde hun voldsom respekt. Hun trakk seg unna og syntes de var skikkelig plagsomme. Da vi var der nå sist på søndag begynte hun å oppdra dem. Moro å se at hun oppdrar små barna. Tror hun har lært litt av mamma Lea, og om det er riktig vil Sushi bli en god mor når den tid kommer.

Jeg skal få lagt ut noen bilder av Sushi med valpene om ikke så lenge.
Snart kommer også videosnuttene jeg lovet fra Mentalbeskrivelsen også.
TING TAR TID....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar