søndag 19. september 2010

Høst

Hei, hei. Endelig er jeg tilbake. Her kommer en kort oppsummering av hva vi har gjort i sommer.
Vi var i Danmark i slutten av juni for å være med på World Dog Show, og kose oss med en ukes ferie med Ingrid og Rune med familie. Det var morsomt å ha vært med på WDS, men det gikk ikke helt som forventet. Er fornøyd med at Sushi fikk "Very Good", men hun oppførte seg ikke bra. Det var hopp og sprett og tjo og hei.
Vi hadde en fin ferie i Danmark, bare så synd at det kun var en uke og så tilbake på jobb.
Siden jeg ikke har hatt mye ferie, så har det ikke skjedd så mye. Vi hadde en ukes ferie i midten av august også, og da ble det en liten telttur på Merkedammen og en handletur til Sverige.
Sushi og Ona har nå fått lov til å være med på flere teltturer på slutten av sommeren og det har gått overraskende bra. Sushi har jo selvfølgelig måttet ligge inne i teltet (helst i soveposen sammen med mor), så hun er ikke så hardfør som Ona. Ona har ligget utenfor teltet og ikke klaget i det hele tatt. Hun er en fin gammel dame som finner seg i det meste.
I slutten av august var jeg på utstilling med Sushi igjen. Hadde bestemt at jeg skulle prøve en gang til før jeg evntuelt klippet henne ned. Har vært drittlei børsting og floker. På lørdagen gikk det ganske greit og Sushi viste seg bra uten mye tull, men hun fikk "bare" blått. Ja, ja. Shit au. Det var mange som fikk blått av dommeren, og dessuten skulle vi jo stille for ny dommer på søndag.
Søndagen kom og Sushi oppførte seg bra helt til vi kom inn i ringen. Helt håpløst var det.... Dermed fikk hun blå igjen. Vet jo ikke om dommeren ville ha gitt henne rødt uten hopp og sprett, men jeg tror jo det da....
Da vi kom hjem var det bare å finne fram saksen, og dermed var Sushi blitt korthåret. Vi klippet henne ikke helt snau, for det ville jo ha blitt en alt for stor overgang. Utrolig deilig med det lille som må til av pelsstell nå.
I august har Sushi og jeg trent en del lydighet med Aysy og Trygve. Jeg må jo få ut fingeren å trene lydighet slik at jeg er klar for debut i Mars. Ser jo at grunnarbeidet har gitt resultater, men sliter veldig med fellesdekk. Må starte helt på scratch for å få den inn. Vi kommer til å trene med Tønsberg Hundeklubb i høst og vinter slik at vi blir helt klare:-)
Første helgen i september måtte jeg sette Ona på kennel og Sushi til Inger Lise i Vestfossen da vi skulle feire min fars 75-års dag med Kiel tur. Dt gikk bra med begge. Sushi koste seg med Wylie (Chodsky Pes) på 4 månder. Der var det full fart hele helgen, så jeg fikk hjem en utslitt Sushi:-)

På mandag tok vi en ny runde på Sushi. Denne gangen ble det barbering av hele Sushi, men vi lot det bli igjen til en mohawk på hode og ryggen. Hun ser ikke spesielt lur ut, men litt moro må man ha. Det har vært litt blanda reaksjoner blant de som har møtt henne. Noen tror jo hun skal være sånn, andre tenker stakkar lille og noen syntes det er kult. Bilder kommer:-)
Har ikke fått tatt så mange bilder i løpet av sommeren, men Anita har vært ganske aktiv. Jeg må bare få overført fra hennes pc:-) Her er noen bilder ivhertfall.


Nordlys over Andebu


Ona på telttur


Teltplass på Merkedammen


Ona i hagen på Tranby


Bente og Sushi


Aysy og Sushi


Sushi og Wylie (8 uker)


Wylie, Anita og Sushi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar